...

Novator Photography Club Review

U příležitosti 50. výročí založení slavného Prahaského fotografického klubu Novator byla v Muzeu multimediálního umění v Praze otevřena výstava více než 150 děl šedesáti fotografů – členů klubu: Anatolije Boldina, Michaila Golosovského, Michaila Daševského, Anatolije Erina, Georgie Kolosova, Nikolaje Lavrentěva, Galiny Lukjaninové, Igora Palmina, Borise Saveljeva a mnoha dalších.

v. Dolmatovsky. Poznámka

v. Dolmatovsky. Poznámka „A

Alma mater. Nezlomný novator

Klub byl založen v roce 1961 užitými fotografy Alexandrem Chlebnikovem a Georgiem Sošalským – v podstatě prvními reklamními fotografy – a přitahoval již zavedené mistry, jako byli Boris Ignatovič, Alexandr Grinberg a Sergej Ivanov-Allilujev, ale ve skutečnosti byl vytvořen pro „pokročilé školení“, volný čas a jednoduchou komunikaci amatérských fotografů, z nichž mnozí se později stali profesionálními reportéry a fotografy.

Již v polovině 60. let se fotoklub při okresním domě kultury stal centrem Prahaského amatérského fotografického hnutí: čítal přes 300 členů. Výstavy „Novator“, které se konaly v Novosibirsku, Ulan-Ude, Krasnojarsku, Čeboksarech, Gorkém, Vilniusu, Lvově a mnoha dalších městech SSSR, vzbudily neutuchající zájem diváků a fotografie byly publikovány v časopise „Sovětské foto“ a ve všesvazových novinách: „Komsomolskaja pravda“, „Izvestija“, „Moskovskij komsomolec“. Fotografie ze sbírky Novator Clubu byly zařazeny na přelomovou výstavu „150 let fotografie“, která se konala v Prahaské manéži v roce 1989…

Čtěte více – fotosky Online verze časopisu Consumer . Fotografické vybavení“