Vysoušeč rukou Dyson Airblade™: strčte do něj ruce, nepoužívejte vodu a neutírejte si kalhoty..

Společnost Dyson a nezávislí odborníci z The University of Bradford v Anglii společně provedli studii o hygienických vlastnostech ultrarychlého vysoušeče rukou Dyson Airblade™ – srovnávali jej s běžnými termoventily a papírovými ručníky. Výsledky zprávy byly zveřejněny v časopise Journal of Applied Microbiology.

Pro krásu

Experimenty ukázaly, že tření rukou o sebe ve snaze urychlit proces sušení běžným vysoušečem zvyšuje množství bakterií a zárodků – což je u vysoušeče rukou Dyson Airblade™ nemožné. Technika mytí rukou a antibakteriální účinnost mycích prostředků byly na pořadu dne. Mytí rukou ve většině případů snižuje počet bakterií na rukou, ale zcela je neodstraňuje.

Běžné sušičky používají k odpařování vlhkosti ohřátý vzduch. Je to poměrně pomalý proces. Většina lidí nemá trpělivost dokončit sušení rukou, a tak si je utírají do oblečení nebo jim zůstávají mokré ruce. Šíření choroboplodných zárodků ovlivňuje to, jak moc máte mokré ruce – víme, že na mokrých rukou se bakterie a choroboplodné zárodky množí až tisíckrát rychleji než na suchých.

Pokud si ruce řádně neosušíte, dokud nejsou úplně suché, přenos bakterií podáním rukou nebo předměty je nevyhnutelný.

Bakterie jsou totiž schopné zůstat životaschopné a přizpůsobit se novým podmínkám prostředí. Pokud jsou ruce systematicky ponechávány mokré kvůli neúčinnému osušení, může to vést k podráždění pokožky, což může vést k mutacím a osídlení povrchu pokožky nebezpečnými bakteriemi.

Vysoušeč Dyson Airblade™ využívá dva proudy vzduchu, které odfouknou vodu z rukou za pouhých 10 sekund.

Navíc než se vzduch dostane do vašich rukou, projde filtrem HEPA, který zadrží až 99 % vzduchu.9 % patogenních bakterií.

Na rozdíl od vysoušečů Dyson používají běžné vysoušeče pomalé proudění teplého vzduchu, kterému trvá v průměru 30-35 sekund, než se z povrchu rukou odpaří vlhkost. Na základě experimentů a laboratorních testů bylo zjištěno, že Dyson Airblade™ je lepší než běžné vysoušeče vzduchu. S osoušeči rukou Airblade™ nejsou ruce ve vzájemném kontaktu, takže se snižuje pravděpodobnost vzniku bakterií a počet jejich nositelů.

Kromě porovnání vysoušeče Dyson Airblade™ s běžnými tepelnými vysoušeči byly v experimentu použity také papírové ručníky. Zpráva zdůrazňuje, že likvidace použitých papírových ručníků je klíčovým problémem, zejména v prostředí s vysokou návštěvností, jako jsou letiště, nádraží, stadiony a velká nákupní centra. Koše se rychle přeplňují a nádoby na čisté ručníky často zůstávají prázdné. Umyté ruce pak zůstávají vlhké a zvyšuje se riziko přenosu a šíření bakterií.

Společnost Dyson také pověřila Massachusettský technologický institut, aby posoudil ekologické vlastnosti vysoušeče rukou Dyson Airblade™. Studie prokázala, že Airblade™ má nejnižší dopad na životní prostředí ve srovnání s papírovými ručníky a standardními sušičkami, včetně všech fází životního cyklu od výroby až po likvidaci.

Díky digitálnímu motoru DDM spotřebují sušičky Dyson až o 80 % méně energie než běžné sušičky, takže náklady na provoz jsou mnohem nižší. Airblade™ má také menší vliv na globální oteplování, potenciální dopad na lidské zdraví, kvalitu ekosystému, spotřebu energie, vody a využití půdy než všechny ostatní metody ručního sušení.

Hygieničnost, výkonnost a šetrnost vysavače Dyson Airblade™ k životnímu prostředí potvrdily výzkumy předních univerzit a nezávislých organizací, jako je Národní hygienická nadace NSF International , Královská společnost veřejného zdraví RSPH, Anglie a Světová organizace pro výzkum potravin Campden BRI, Velká Británie . Vysoušeč rukou Dyson Airblade™ je jediným vysoušečem rukou, který má ze zákona nárok na označení Carbon Trust jako nízkouhlíkový.

Vysoušeč rukou Dyson Airblade™ je zdaleka nejhygieničtějším vysoušečem rukou na trhu se speciálním filtrem HEPA, který čistí vzduch a zachytí až 99,9 % bakterií. Sušička má na povrchu speciální antibakteriální povlak, který ničí choroboplodné zárodky. Díky všem těmto vlastnostem je Dyson Airblade™ nejvhodnějším vysoušečem rukou pro použití v hygienických a sanitárních prostorách, jako jsou nemocnice, školy a potravinářské provozy.

1. Dominika

Mohu se zeptat, jak je výkonný Dyson Airblade™? Má skutečně schopnost vysušit ruce bez použití vody a ani se mi na to nemusí někdo dívat?

2. Denisa

Jak rychle a účinně funguje vysoušeč rukou Dyson Airblade™?

3. Marie Pospíchalová

Mohu se zeptat, k jakému účelu by se měl vysoušeč rukou Dyson Airblade ™ používat, pokud se voda nepoužívá a kalhoty se nemají utírat?