...

Recenze náhlavní soupravy Defender Orpheus HN-898: levné hráčské radosti

Jistě budete souhlasit, že testování levných sluchátek je mnohem zábavnější než testování drahých sluchátek. U drahých sluchátek je vše víceméně jasné, ale levná sluchátka jsou zpravidla pro některé lidi darem osudu a pro jiné vyhozenými penězi. A jejich promyšlený průzkum je pro zvídavé badatele skutečným dobrodružstvím. Vezměte si například náhlavní soupravu Defender Orpheus HN-898, která stojí od 350 do 500 koruna, vybavenou mikrofonem na ohebné noze a velmi dlouhým kabelem. Zajímavé? To si pište!

Sluchátka

Specifikace

Průměr reproduktoru: 40 mm

Typ sluchátek: horní sluchátka plné velikosti

Akustický design: otevřený

Impedance: Sluchátka: 32 ohmů Mikrofon: 2,2 ohmů

Frekvenční rozsah: Sluchátka: 20 Hz – 20 000 Hz Mikrofon: 20 Hz – 20 000 Hz

Citlivost: Sluchátka: 105 dB Mikrofon: 54 dB

Délka kabelu: 3 m

Konektor: 2 x3.5 mm stereo

Hmotnost, g:280g bez obalu /400g s obalem

Velikost balení, cm: 35 x 22 x 8.5

Design, konstrukce

Defender Orpheus HN-898 má klasický vzhled s velkými náušníky přes uši, nastavitelnou čelenkou a mikrofonem s flexibilní opěrkou. Typická je také černá barva – jedním slovem, Defender jde ve vyšlapaných kolejích zpět k Henrymu Fordovi. Ve skutečnosti to ale není hloupost: designové výstřelky stojí peníze a společnost je v segmentu první cenové kategorie v těsném závěsu.

Kvalita konstrukce a pevná konstrukce je v pořádku, slušná a fit na hlavě je vynikající. Rozhodující je v tomto ohledu lehký a měkký materiál náušníků a způsob, jakým těsně přiléhají k uším. V Defender Orpheus HN-898 můžete hrát 4-5 hodin v kuse, aniž byste se cítili unavení a nepohodlní.

Co stojí za úsporu, jsou dva 3,5mm konektory, které se připojují k počítači. Drátek na jejich základně je poměrně tenký a nejlepší je připojit je k počítači jednou a už se jich nikdy nedotýkat. Kabel je naštěstí dlouhý až tři metry. V malém pokoji jsou dokonce dostatečně dobré na to, abyste mohli vstát z křesla a lehnout si na pohovku a sledovat film.

Sluchátka

Kvalita zvuku

Zde začíná to nejzajímavější. Na jedné straně máme k dispozici velmi slibnou sadu specifikací, ale na straně druhé se jedná o ultrarozpočtový model, který se navíc snaží pokrýt hned několik výkonnostních scénářů.

V důsledku toho se Defender Orpheus HN-898 podařilo obsadit předmostí v podobě počítačových her. Všechny zvukové efekty, zvukové stopy, hlasy postav, výbuchy a, což je možná nejdůležitější, kroky protivníků jsou velmi dobře zpracovány. Nezapomeňme také na vynikající usazení na hlavě a dejme sluchátkům první plus.

Druhým kladem je kvalita zvuku při hovorech přes Skype, kdy je dobře slyšet hlas druhé strany. Takže scénář „hraní online a zároveň chatování tváří v tvář přes TeamSpeak nebo Skype“ je zcela reálný.

Sluchátka

Co se týče hudby, není vše tak růžové. Možná ne mínus, ale přerušovaná čára. Často to tak bývá: co je dobré pro hry a internetové volání, není vždy dobré pro hudbu. Vysoké frekvence jsou u Defender Orpheus HN-898 bohaté, ale basy naopak chybí. Částečně to kompenzuje dobrý zvukový detail, ale přesto se najdou tací, kteří si nedokážou představit hudbu bez prudce dunících basů. A takoví audiofilové by měli vyzkoušet modely s uzavřenými náušníky. A pro ty, kteří mají rádi trochu vysokých tónů, jsou tato sluchátka jako stvořená.

Ještě jedna věc k otevřenému tvaru. Za prvé, poskytuje přirozenější zvuk. Na druhou stranu zvuk, který získáte ze sluchátek, je jasně slyšet v uších. Pokud se rozhodnete na těchto sluchátkách poslouchat něco velmi hlasitého, neusne vedle vás ani velmi unavená osoba.

Defender

Mikrofon

Toto je velmi nudná část, protože mikrofon jednoduše funguje. Funguje dobře – hlas není zkreslený, frekvenční rozsah není přerušen, není slyšet praskání a šum v pozadí. Solidně provedené, dobře odvedená práce.

Zvukové vybavení

Závěry

Vrátím se k tomu, co jsem řekl na začátku recenze – testování levných „uší“ je opravdu zajímavější než drahých. Tak se objevilo mnoho nuancí! Sluchátka Defender Orpheus HN-898 se totiž ukázala být spíše sluchátky pro hráče než pro milovníky hudby. A jako náhlavní souprava funguje velmi dobře. Co se týče hudby, zde zní za svou cenu, tj. velmi rozpočet a s nuancemi, které se někomu budou líbit a jiní nebudou.

Defender

Proto se před nákupem sluchátek vyplatí položit si otázku, za jakým účelem a pro jaké hudební preference jste si je pořídili. Před nákupem je dobré si je poslechnout v obchodě: sluchátka s tak nízkou impedancí lze bezpečně připojit k přehrávači nebo telefonu.

Pokud však na straně melomanů nejsou žádné zvláštní požadavky, není hříchem přemýšlet o ceně. Koneckonců jsou to sluchátka za cenu litru piva v běžném Prahaském baru.