...

Recenze kompaktního digitálního fotoaparátu Panasonic Lumix DMC-LX7

Jedna z nejzajímavějších novinek pro zkušené fotografy a fotografické nadšence je postavena na standardním „kompaktním“ základu s malým snímačem, a proto vědomě ustupuje experimentálním fotoaparátům jako Sony RX100 nebo Canon G1 X, pokud jde o kvalitu obrazu. Novinka je vykoupena jedinečným souborem dalších vlastností, především prvotřídní clonovou optikou.

Kompaktní fotoaparát Panasonic Lumix DMC-LX7

10,1 MP 24-90 3,8x 3″ 650 USD

LX7 má stejně jako většina konkurence omezený rozsah ohniskových vzdáleností v tomto případě 24-90 mm , ale přesto dosahuje vynikající optické kvality. Vývojáři se zvláště zmínili o speciálním nanovrstvení prvků, které potlačuje zpětný odraz a rozptýlené světlo v optickém systému. Výkon objektivu je však mnohem zajímavější: minimální clonové číslo při širokém úhlu záběru je f/1,4 a při dlouhém ohnisku se zvyšuje až na f/2,3. V nominální hodnotě je to nejrychlejší clona ze všech moderních kompaktů v praxi je třeba vzít v úvahu velikost snímače, což poněkud mění umístění .

1/1,7palcový snímač poskytuje vynikající kvalitu obrazu při citlivosti až 6400 ISO plus 12 800 ISO v pokročilém režimu . Nechybí ani očekávané rychlosti: sériové snímání 11 snímků za sekundu 5 snímků za sekundu s aktivním sledováním autofokusu a záznam videa 1080@60p v maximální kvalitě nebo až 120 snímků za sekundu při rozlišení 1280×720 pixelů.

Zvláštní pochvalu si zaslouží výjimečně hladké a intuitivní ovládání fotoaparátu: tuto vlastnost ocenilo již mnoho fotografů u oblíbené řady LX. Potěšení z práce je však zaručeno nejen pro zkušené a zkušené profesionály – pro začátečníky zachránili zakladatelé účinnou „intelektuální“ automatiku, která dokáže využít potenciál fotoaparátu v plné hodnotě a bez zvláštní účasti uživatele.

Dohromady tyto funkce vytvářejí mimořádně příjemný a funkční „profesionální“ kompaktní fotoaparát. Skvělá volba pro profesionály – jako doplňkový, kapesní model, nebo pro začínající uživatele – aby z něj „vyrostli“. Mezi nejbližšími konkurenty, jako jsou Fujifilm XF1, Canon S110, Samsung EX2F nebo Nikon P310, je nový Lumix LX7 pravděpodobně nejlepším „profesionálním“ kompaktem. A rozhodně má dosud nejúžasnější objektiv. Musíte si však uvědomit, že kvalita je zpoplatněna. A stojí za to zvážit i alternativy. Sony RX100 překonává LX7 z hlediska kvality obrazu a srovnatelné velikosti. Přijměte ztrátu na kompaktnosti a přejděte do třídy bezzrcadlových „systémových“ fotoaparátů – a získáte ještě výraznější nárůst kvality, pravděpodobně za stejnou nebo srovnatelnou cenu.