...

Recenze bezzrcadlovky Samsung Galaxy NX

Rekordní snížení ceny, Galaxy NX, klesl o více než 15 000 koruna za rok na pultech obchodů. Ačkoli se jedná o jedinečný gadget žertuji: „systémový“ fotoaparát s plnohodnotným operačním systémem Goolge Android , tento model si nezískal uznání mezi fotografy. Příliš mnoho sporných bodů, strukturálních i funkčních. Na to, že se jedná o gadget, je stále drahý a poněkud těžkopádný.

Bezzrcadlové fotoaparáty

Digitální kompaktní fotoaparát s výměnnou optikou Samsung Galaxy NX

20,3MP 18-55mm, F3,5-5,6 4,77″ 1530 USD

Společnost Samsung má poměrně bohaté zkušenosti s integrací vlastních chytrých telefonů do fotoaparátů. Kompakty však představují řadu ergonomických problémů. Přerostlé zrcadlové „systémové“ zařízení ladí s obrovským dotykovým displejem harmoničtěji než jiná zařízení Galaxy photo. Zároveň však stále trpí tradičním hardwarovým ovládáním, které, jak se již mnozí fotografové mohli přesvědčit, lze u seriózního fotoaparátu pouze doplnit, nikoliv však nahradit dotykovým rozhraním. Pro nezkušené amatéry, kterým by absence hardwarových ovládacích prvků příliš nevadila, protože obvykle nechtějí s ničím ve fotoaparátu manipulovat, je odrazujícím faktorem opět cena.

Zbytečné funkce – operační systém Android umožňuje téměř neomezené rozšíření zařízení – se ukazuje jako sporná výhoda. Do fotoaparátu můžete nainstalovat cokoli: kancelářský balík, hry, čtečky, hudební přehrávače a dokonce i software pro tvorbu hudby. Právě proto? Žádný fotograf nechce sledovat filmy na fotoaparátu nebo brouzdat po internetu a pak zjistit, že má vybitou baterii, když má pořídit snímek. Na této platformě zatím není mnoho skutečně hodnotných grafických aplikací. Konkurenční fotoaparáty a vlastní systém chytrých fotoaparátů NX společnosti Samsung se umí poměrně dobře naučit bezdrátově komunikovat s ostatními zařízeními. Snímky můžete přenést do telefonu, zpracovat je a následně sdílet téměř jakýmkoli moderním bezzrcadlovým fotoaparátem. Bude střílet lépe nebo stejně, ale bude pohodlnější a lehčí. Takže dvě zařízení budou v každém případě lépe nabroušena pro výkon vlastního okruhu problémů a budou používat nabíjení každé baterie.