...

Recenze bezzrcadlovky Olympus OM-D E- M5

Model E-M5, který odstartoval řadu OM-D a stal se technickým základem pro všechny následující bezzrcadlovky Olympus včetně řady PEN, oslavil v únoru dva roky působení na trhu. O několik měsíců později společnost vydala speciální sadu, kde je tento přístroj prezentován v mírně aktualizovaném designu, s nejnovějším profesionálním objektivem se světelností 12-40/2,8. Žádné významné strukturální změny komory. Na modelu Five se zjevně podepsala léta, a přestože mu chybí některé špičkové funkce, je stále oblíbený.

Olympus

Digitální kompaktní fotoaparát Olympus OM-D E- M5 s výměnnými objektivy

16,1 megapixelu 14-42 mm F3,5-5,6 3″ 1350 USD

Předčí mladší E-M10 tím, že má hořčíkové tělo odolné proti povětrnostním vlivům, osvědčený pětiosý stabilizátor – užitečný zejména pro makro a video – a konektor pro externí příslušenství. Přesto E-M5 nezná bezdrátový přenos a ovládání přes Wi-Fi, nebude mít vestavěný blesk ale dodává se s jednoduchým externím bleskem . Otočná obrazovka je vyrobena technologií OLED, což znamená vysoký jas, vynikající čitelnost na slunci a nízkou spotřebu energie, ale nebliká s rozlišením.

E-M5 se od staršího modelu řady OM-D liší tím, že nemá hybridní automatické ostření, ale je rychlejší pomocí FAST AF, méně zábavným a flexibilním hardwarovým ovládáním, jednodušším hledáčkem a displejem. Fotoaparát pořizuje 9 snímků za sekundu místo 10 a má nižší minimální rychlost závěrky. Zatímco E-M1 je určen především profesionálům, E-M5 může zaujmout i fotografické nadšence.