...

Recenze bezzrcadlovky Fujifilm X-Pro1

Fujifilm X-Pro1, předchozí „vlajková loď“ společnosti, ve srovnání s X-T1 bledne. Navíc se u tohoto profesionálně orientovaného modelu výrazněji projevily nedostatky v designu a ovládání, které byly dříve zastíněny originalitou technických řešení. Přesto se stále jedná o fotoaparát, který se příjemně ovládá, je schopen poskytovat vysoce kvalitní snímky a je originální jak designem, tak konstrukcí. A v neposlední řadě je jeho cena mnohem atraktivnější než u nejvyššího modelu.

Bezzrcadlové fotoaparáty

Digitální kompaktní fotoaparát Fujifilm X-Pro1 s výměnnou optikou

16,3 megapixelu 3″ 1170 USD

Na rozdíl od modelu X-T1, který kopíruje filmové zrcadlovky, X-Pro1 kopíruje dálkoměrné fotoaparáty. Sotva hlavní vlastností fotoaparátu je jeho jedinečný hybridní hledáček. Díky použití konstrukce klasického okuláru se světlým rámečkem a nahrazení světelného okénka LCD panelem se vývojářům podařilo dosáhnout zobrazení různých servisních informací přímo v okénku paralaxního hledáčku. V praxi může při použití objektivů s různými úhly záběru rámování nebo výběr „sweet spot“ způsobit určité problémy s přesností rámování a výběrem „sweet spot“. V tomto ohledu pomáhá režim digitálního hledáčku fotoaparátu Fujifilm X-Pro1, který dokáže promítnout 100 % záběru přes stejný okulár.

Díky pokročilému hardwarovému systému ovládání je fotografování v manuálním režimu zajímavé a poměrně pohotové. X-Pro1 nemá smysl pro amatéry, kteří očekávají snadné a bezmyšlenkovité fotografování. Žádné inteligentní automaty, žádný scénický režim a žádné zábavné digitální filtry. Jediným způsobem, jak umělecky přetvořit snímky pomocí fotoaparátu, je využít funkce napodobující barevnou reprodukci vlastních filmů a změnit plnobarevné záběry na černobílé s jiným rozložením tónů.

Pokud víte, jak z fotoaparátu vyždímat skvělé výsledky. To je dáno speciálním snímačem s vlastním vzorem barevných filtrů a bez dolní propusti, přesným přenosem a digitalizací signálu, efektivním zpracováním obrazové informace výkonným procesorem.