...

Mini recenze kompaktního fotoaparátu Panasonic Lumix DMC-TZ60

Zdá se, že dochází k renesanci kapesních ultrazoomů. V každém případě o tom mluví kamera

Lumix TZ60.Přepracovaný podsvícený snímač MOS nabízí rozlišení 18 Mpx. Optimalizovaný pohon automatického ostření slibuje až o 20 % vyšší rychlost ostření při širokoúhlém záběru a až o 30 % při teleobjektivu. Automatické ostření zůstává aktivní i při sériovém snímání rychlostí 5 snímků za sekundu.

Panasonic

Kompaktní fotoaparát Panasonic Lumix DMC-TZ60

18,1 megapixelu 24-720 mm 30x 3″ 570 USD

Funkce ručního ostření je doplněna možností aktivovat jasné osvětlení okrajů objektů při rámování záběrů. Umožňuje několikanásobně přesnější míření. Zaostřování se ovládá kolečkem na objektivu. Rychle si osvojí i další možnosti fotografování: fotoaparát podporuje celou řadu režimů PASM a pořizování snímků ve formátu RAW. Samotný objektiv umožňuje zvětšit obraz až 30x a po vypnutí se téměř celý vejde do 34 mm tlustého těla.

Fotoaparát TZ60 nabízí bohaté nástroje pro ovládání fotografování pokročilým uživatelům, ale zároveň se nejlepším možným způsobem stará i o fotografické neofity, kterým nejenže poskytuje inteligentní automatiku, která nepodněcuje rozvoj fotografických dovedností, ale také je učí. Téměř každý fotoaparát dokáže zobrazit linii třetin, což je nejjednodušší způsob, jak si můžete pomoci s kompozicí záběrů. TZ60 jde však ještě dál a nabízí volbu zlatého řezu i perspektivních siločar, kreslí diagonály přes živý obraz, aby vnesl do záběru dynamiku, a pomáhá vytvořit složitou dráhu ve tvaru písmene S pro pohled osoby, která se dívá na budoucí fotografii. Podle těchto tipů může uživatel získat nejen technicky kvalitní, ale i esteticky atraktivní snímek.

Zakomponování elektronického hledáčku do nejnevhodnějších fotoaparátů se zřejmě stalo horkým trendem v konstrukčních laboratořích společnosti Panasonic. Nevhodný, protože TZ60, stejně jako LF1, má malé rozměry, a proto ponechává málo místa pro optický okulárový systém. Proto jsou hledáčky malé a málokdo z nich bude mít radost.

Režim videa je zde pokročilejší než u ostatních kompaktů Lumix v tomto přehledu. Za zmínku stojí zejména možnost nahrávat v rozlišení HD při 100 snímcích za sekundu. Vestavěný mikrofon poskytuje stereofonní signál, který je programově očištěn od šumu. Během fotografování lze fotografie a videa označit pomocí vestavěného systému GPS/GLONASS a hotový materiál lze odeslat do mobilního zařízení, počítače nebo okamžitě publikovat na webu prostřednictvím Wi-Fi s podporou standardu N.