...

Mini recenze kompaktního fotoaparátu Canon PowerShot SX50HS

Nejvýkonnější ultrazoom společnosti Canon za velmi krátkou dobu vyřadil sám sebe z čela, ale znatelně klesla jeho cena, čímž se stal ještě dostupnější, ale neméně kontroverzní akvizicí.

Kompaktní fotoaparáty

Kompaktní fotoaparát Canon PowerShot SX50HS

12MP 24-1200mm 50x 2,8″ 380 USD

Problémem fotoaparátů s obrovským rozsahem ohniskových vzdáleností vestavěného objektivu je nedostatečná kvalita snímání, která jen stěží ospravedlní velikost a hmotnost takového monstra. Kontrastní automatické ostření, i když s podporou ultrazvukových aktuátorů, nedokáže vždy včas a přesně zaostřit. Systém IS nemá dostatečnou amplitudu pro kompenzaci chvění fotoaparátu při fotografování pod minimálním úhlem záběru. Přesto se konstruktéři společnosti Canon snažili dát přístroji co nejvíce nástrojů, aby zvýšili šance fotografa na pořízení dobrých snímků.

Kromě automatického ovládání expozice je fotoaparát vybaven celou řadou manuálních režimů. Výsledek lze díky podpoře záznamu do formátu RAW výrazně vylepšit v grafickém editoru. Optický stabilizátor má 7 režimů, které lze zvolit ručně podle typu scény a snímacích podmínek, nebo se můžete spolehnout na systém inteligentního IS. Proces vyhledávání a zaostřování na objekt usnadňuje funkce Framing Assist Lock, která fotografům poskytuje širší záběr při rámování. Tvůrce přístroje se nesnažil o megapixely, ale zvýšil rychlost sériového snímání až na 13 snímků za sekundu a nasadil v době výroby SX50HS nejpokročilejší procesor.